9 pytań na gorsze chwile w życiu

Z całą pewnością każdemu z Nas zdarzają się gorsze momenty.

Nawet osoby bardzo pewnie siebie, z wysokim poczuciem własnej wartości, optymistycznie nastawione do świata oraz ludzi miewają czasem trudniejsze momenty.

To nic odkrywczego… W końcu jesteśmy tylko ludźmi, a co za tym idzie, na skutek różnych wydarzeń nasze stany emocjonalne zmieniają się.

Problem pojawia się jednak wtedy, kiedy z pozoru patowa sytuacja utrzymuje się w naszym odczuciu na tyle długo, że czujemy się smutni, sfrustrowani i nie jesteśmy w stanie odnaleźć światełka „w tunelu”…

Aby poradzić sobie z takim z pozoru nie do wyjścia położeniem, należy odpowiedzieć sobie szczerze na 9 poniższych pytań:
1) Czy mam realny wpływ na to, co się dzieje- chodzi o to, czy jestem w stanie dokonać realnej zmiany sytuacji, a może jest ona totalnie poza obszarem mojego wpływu?

Jeżeli skłaniasz się ku tej drugiej części pytania, warto jest ODPUŚCIĆ i pozwolić przemijającym myślom odejść.
2) Czy mam świadomość tego, że nie jestem w stanie zmieniać przeszłości, ani wpływać na przyszłość wyłącznie przez same zamartwianie się?

Dobrze jest prostu przestać siebie zadręczać i dać sobie więcej wyrozumiałości.
3) Czy przypadkiem mój pesymizm nie jest przesadzony i czy nie odnosi się do ogółu wszystkiego, co się dzieje w życiu?

Jeśli uważasz, że zbyt krytycznie odnosisz się do siebie, weź pod uwagę tylko ten konkretny aspekt Twojego życia i skup na nim uwagę, a nie obwiniaj się za całość.
4) Czy daję sobie prawo do gorszego dnia/ trudniejszych momentów, mając na uwadze fakt, że to, co się dzieje nie trwa wiecznie i w końcu przeminie- a co za tym idzie nastaną też dobre czasy?
5) Czy zajmuję się rzeczami, które odciągają mnie od nieustannego rozmyślania?

Jeżeli nie- czas najwyższy to zmienić ! Zajmij się tym, co lubisz- pójdź na spacer, posłuchaj ulubionej muzyki, pomyśl o czymś przyjemnym, czy spotkaj się z bliską Tobie osobą.
6) Czy jestem wdzięczny za to, co otrzymuję?

W chwilach słabości przejaskrawiamy to, co złego się dzieje, a nie dostrzegamy piękna, które otrzymujemy każdego dnia.

Skup się na tym, co dostajesz i powiedz „DZIĘKUJĘ!”. Już sama zmiana nastawienia spowoduje, że negatywne myśli zmienią się w pozytywny stan emocjonalny- a o to przecież chodzi !
7) Czy spoglądanie na to, co się dzieje z innej perspektywy przychodzi mi z łatwością, czy może mam z tym duży problem?

Jeśli to drugie, postaraj się podejść do sytuacji, jako do wyzwania, możliwości rozwoju, samopoznania.
8) Czy jestem w stanie uwierzyć, że nadejdzie lepszy czas w moim życiu?

Grunt to zacząć myśleć pozytywnie. Miej świadomość tego, że trudne chwile z otwartymi ramionami witają pesymizm, dlatego przeciwstaw się mu, pozwól sobie myśleć w odmienny niż dotychczas sposób.
9) Czy pracuję nad akceptacją tego, co się dzieje?

Myślę, że to jedna z ważniejszych rzeczy, które warto przemyśleć.
Będąc świadomym(ą) powyższych wyzwań i ze szczerością odpowiadając na pytania, znacznie łatwiej przyjdzie Tobie odnajdywać się w obecnej sytuacji.

Życzę Tobie, by już niebawem stała się ona piękna, pełna wyrazu i barw! Trzymaj się ciepło !

Komentarze